MENU

SmarTire® systém sledování tlaku pneumatik (TPMS)

Aktualizace: nové SmarTire TPMS Black Series senzorové komponenty a nové ECU.

Knorr-Bremse nabízí spolehlivé vysoce kvalitní produkty. Kontinuální zlepšování jejich produktů vede ke změnám materiálů, komponentů nebo výrobních procesů. V průběhu tohoto procesu došlo ke změnám u SmarTire systému monitorování tlaku pneu (TMPS) a nyní bychom Vás rádi informovali o nové generaci ECU jednotek a senzorů, které jsou dostupné pro nezávislý aftermarket.


Ve zkratce

  • Systém monitorování tlaku pneu (TPMS) je systém, který upozorní řidiče v případě, že dojde k poklesu tlaku pneu pod standardní hodnotu nebo dojde ke zvýšení teploty nad standardní hodnotu
  • Vysoká životnost produktů díky robustnímu a prověřenému designu
  • Upevnění tlakových senzorů uvnitř pneu (uchycené na ráfku)
  • Flexibilní konfigurace a nastavení systému

SmarTire® systémy můžete objednávat na telefonním čísle +420 417 530 503, na e-mailu info@penax.cz, nebo kontaktujte svého obchodního zástupce.


 

ECU nové generace

ECU musí být kompatibilní se SmarTire senzory montovanými na vozidle a TEBS softwarovou verzí. Prosím použijte matici níže pro dohledání správné verze ECU pro Vaše vozidlo.

 

ECU Popis Kompatibilní se senzory Kompatibilní k TPMS systému
K180082 S TNC (propojení) pro anténu 201.0009N
201.0007N
K141469 (AM)
K141466
K141467 (AM)
Zpětně kompatibilní (stará CAN specifikace pro TEBS G2.2 modulátory před úplnou aktualizací na Kyoto software)
K180080 Bez TNC (propojení) pro anténu K141469 (AM)
K141466
K141467 (AM)
Kompatibilní pouze s TEBS G2.2 modulátory po úplné aktualizaci Kyoto softwaru z důvodu nové CAN
specifikace
K180081 S TNC (propojení) pro anténu 201.0009N
201.0007N
K141469 (AM)
K141466
K141467 (AM)

 

Výhody systému

 

Funkce Popis Výhody
Upozornění na rozdíl tlaku (pod nebo nad hodnotu nahuštění o více něž 10 %) TPMS kalkuluje správnost nahuštění u každé pneumatiky na základě provozní teploty a nastavené hodnoty nahuštění za studena. Poté systém neustále tyto hodnoty porovnává s aktuálně naměřenými hodnotami tlaku a teploty u každé pneumatiky.

Výstrahy kompenzovány dle teploty.

Upozornění na nevyváženost dvou pneumatik.

Upozornění na kritické podhuštění pneumatiky (hodnota nahuštění menší o více než 15 %) Pokud tlak v pneumatice poklesne o více než 15 % pod nastavenou hodnotu tlaku za studena (CIP), varování okamžitě upozorní řidiče, aby závadu odstranil.
Upozornění na vysokou teplotu

Pokud teplota pneumatiky překročí 90 °C, zobrazí se varování.

Poznámka: Vysoké teploty jsou obvykle způsobeny podhuštění a upozornění na odchylku tlaku nebo kritická výstraha nízkého tlaku se obvykle objeví před upozorněním na vysokou teplotu. Pokud se zobrazí samostatně, mohla by indikovat problém se zataženou brzdou nebo poruchou ložiska.

Výstraha vysoké teploty.
Přenos dat  

Upozornění a informace o pneumatikách se mohou přenášet standardně přes rozhraní ISO11992 CAN.

Bezproblémová integrace s
TEBS G2.1 a G2.2.


Hlavní konkurenční výhody


Vysoká životnost produktu díky robustnímu a prověřenému designu

  • Robustní ECU upevněné na šasi pro flexibilní instalaci na vozidle, chráněné proti povětrnostním vlivům (ochrana IP67)
  • Vnitřní lithiová baterie senzorů s životností více než 5 let a schopností udržet konzistentní výkon systému na obou hranicích teplotních extrémů
  • ECU testovány dle SAEJ1455 standardů
  • Dostupné schválení pro rádio a EMC pro Evropu a Severní Ameriku


Senzory instalované uvnitř pneumatik

  • Snímají obě teploty, tlak a životnost baterie
  • Neomezují normální údržbu tlaku pneumatik
  • Ochráněné před poškozením a krádeží, bez dalšího místa úniku vzduchu z pneumatiky


Flexibilní konfigurace a nastavení systému

  • Napájecí napětí od 9 do 36 voltů
  • Programovatelné úrovně upozornění pro tlak a teplotu vč. teplotní kompenzace
  • Vnitřní anténa plus propojení externí antény pro optimalizovaný bezdrátový přenos dat ze senzoru do koncového přijímače v závislosti na vozidlové aplikaci
  • Uchovává upozornění i po vypnutí motoru

Komunikační rozhraní & diagnostika

  • Snímání tlaku a teploty pneumatik se zobrazuje na Knorr-Bremse iTAP
  • Standardizované J1939 CAN rozhraní pro přenos informací
  • Uchovává upozornění i po vypnutí motoru


Teplotní kompenzace

  • Sleduje nárůst tlaku v důsledku teploty a využívá informace při výpočtu upozornění & varování. Výrazně zdokonalená reakce systému na pokles tlaku s prevencí falešných hlášení

 

Věděli jste, že ...?

  • Průmyslový výzkum ukázal, že přibližně 90 % prasknutí pneumatik lze vysledovat u podhuštění a téměř polovina všech volání na asistenční službu se týká pneumatik.
  • Pneumatiky tvoří až 30 % spotřeby paliva vozidla. Jinými slovy, přibližně každá třetí nádrž paliva je výhradně spotřebována k překonání valivého odporu pneumatik.
  • Pneumatiky s nízkým valivým odporem nejen snižují spotřebu paliva, ale také snižují emise oxidu uhličitého (CO2). Na jeden litr nespotřebovaného paliva se do ovzduší vypustí o 2,66 kg méně CO2.
  • Podle údajů shromážděných společností Continental jsou užitková vozidla v průměru podhuštěná přibližně o 12 %. To je doprovázeno zhruba 1,5% zvýšením spotřeby paliva a životnost pneumatik je téměř o 10 % nižší.
  • Pokud má jedna pneumatika sestavy dvou kol nižší tlak než druhá, dojde k nerovnoměrnému rozložení hmotnosti. To může vést k vlečení kola, generování tepla a nakonec k závadě pneumatiky nebo požáru!